Sharemanga: Playstation 3 - Sharemanga

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Playstation 3

Posté mercredi 10 décembre 2008 à 00:42 (#961) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Ce dont ton pote t'a parlé, je pense que c'est le YLOD, beaucoup moins frequent que l'equivalent 360, le RROD, le lecteur blu ray a des ratés si alors que ta ps3 crashé tu n'as pas éteint la ps3 correctement (genre tu l'as eteint par derriere je crois). Vu que pour l'instant je n'ai jamais eu de crash serieux de jeu (le seul 'crash' que g eu ct il y a quelques jours en jouant a pop au debut pendant 5 à 6 secondes le jeu a freeze et de lui meme il a contine ensuite, ct bizarre), je ne sais pas trop quel est la procedure à suivre si la ps3 crash vraiment. Je ne pense pas que c'est le moindre rapport avec le temps passé à jouer vu que contrairement au RROD de la 360, ce n'est pas apparament pas du a une surchauffe/mauvaise ventilation.

Mais cherche YLOD sur google, il y a pas mal de gens qui en parlent
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Posté mercredi 10 décembre 2008 à 05:58 (#962) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Score famitsu du nouveau jeu gundam au japon:

Gundam Musou 2 (PS3/360) - 10/9/9/8 pour un total de 36/40

Sachant que le premier est le 4 eme plus gros vendeur ps3 au japon (avec plus de 176,000 ventes la premiere semaine) alors qu'il était sorti il y a plus d'un an avec un marché ps3 nettement plus réduit que ce qu'il y a maintenant et un score de 33/40 à famitsu

Conclusion: Probablement une semaine extraordinaire pour la ps3 niveau ventes japonaises, bon prélude qui devrait durer un bon deux semaines et finir pile poile avant la sortie du premier vrai jrpg ps3 White Knight Chronicles... Et cela juste après les deux très bonnes semaines que vient d'avoir la ps3 grâce à Winning Eleven... C'est beau quand le marketing fait bien son travail et que les releases sont super bien timés quand même :w00t: (Et non pas la merde qu'ils ont fait pendant la permière année de la ps3)

Au fait, sujet blu-ray:

C'est officiel, il se vend maintenant plus de blu-ray que de DVDs au Japon selon Gk, pas mal pour un format soi disant mort ;-), et je serai très curieux de connaitre les chiffres blu ray du dernier batman qui vient de sortir en Amerique du Nord...
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Posté mercredi 10 décembre 2008 à 15:17 (#963) L'utilisateur est hors-ligne   onizuka9179 

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Batman Dark knight:513000 vente le 1er jour dont 21% au format Blu-Ray

http://www.ps3gen.fr/index.php?option=com_...59&Itemid=1

Sortie chez nous le 13 février :sifle:
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Posté mercredi 10 décembre 2008 à 17:22 (#964) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Ventes Japon du 1er décembre au 7 décembre


01. [NDS] Professor Layton and the Last Time Travel - 87,100 / 434,400
02. [PS2] Dragon Ball Z: Infinite World - 76,500 / 76,500
03. [WII] Animal Crossing: City Folk - 75,600 / 489,300
04. [NDS] Kirby Super Star Ultra - 60,200 / 535,000
05. [PS3] Pro Evolution Soccer 2009 - 42,400 / 210,800
06. [NDS] Wagamama Fashion: Girl's Mode - 37,900 / 278,600
07. [NDS] Pokemon Platinum - 37,300 / 2,008,800
08. [WII] 428: Fuusa Sareta Shibuya de - 34,000 / 34,000
09. [360] Fallout 3 - 30,600 / 30,600
10. [NDS] Rhythm Heaven - 29,600 / 1,244,100

DSi 126,700
PSP 54,800
Wii 56,700
PS3 30,300
DSL 12,100
360 10,000
PS2 5,700

à noter,

Confirmation des bon chiffres ps3 avec la deuxieme semaine de Winning eleven qui permet à la ps3 de se vendre trois fois mieux que la 360.
La dsi... Impressionant. Mais avec la sortie de dissidia, il semblerait que sur l'ensemble de l'Année 2008, la psp arrive (de justesse) a avoir vendu plus d'unités que la ds
Beau succes pour Fallout 3 (qui est sorti timed exclusive 360 au japon, la version ps3 devant sortir en janvier), un WRPG a 30,000 au japon, il me semble que c'est du jamais vu.
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Posté mercredi 10 décembre 2008 à 19:56 (#965) L'utilisateur est hors-ligne   Alexkiddmw 

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Le Home demain pour tous le monde


10/12/2008 08:00

PLAYSTATION®HOME BETA SERVICE WILL BECOME AVAILABLE TO ALL PLAYSTATION®3 USERS ON DECEMBER 11
Highly Anticipated Service Open For All PLAYSTATION 3 Users


[Voir le message caché (spoiler)]
Tokyo, Foster City, London, December 10, 2008 – Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) today announced that its highly anticipated PlayStation®Home Beta service for PLAYSTATION®3 (PS3™) will become available for all PS3 users around the world *1 on December 11, 2008. Following the successful completion of the closed beta service, PlayStation Home’s open beta service will continue to evolve with new features and functionality.

PlayStation Home is a ground-breaking 3D social gaming community available on PS3 that allows users to interact, communicate and share gaming experiences. By leveraging the power of PS3, PlayStation Home delivers overwhelming visual graphics and rich gaming social experiences only possible on the PS3 platform. Within PlayStation Home, users can create and customize their own unique avatars and explore the virtual community in real time where they can communicate freely through text or voice chat. PlayStation Home users will not only be able to enjoy variety of entertainment content such as mini-games, videos and special events along with their friends, but will also be able to create their own community by using the “Club*2” feature to create clubs with other PlayStation Home users who share the same interests. PlayStation Home also allows groups of users to launch directly into their favourite online games together from PlayStation Home.




PlayStation Home, available as a free download*3 starting December 11, will launch directly from the PlayStation Home icon on the PlayStation®Network column of XMB™ (XrossMediaBar) on PS3. Users will be able to experience basic features and services of PlayStation Home, free of charge*4. PlayStation Home will allow open interaction among users, business partners and SCE, and will evolve with additional features including dedicated game spaces, special events and exclusive themed items, to further enrich the entertainment experience on the PS3 platform.




“PlayStation Home is truly a promising network community service on the PlayStation platform, made possible with the powerful combination of PS3's overwhelming computational power and PlayStation Network that covers many countries around the globe,” said Kazuo Hirai, President and Group CEO, SCE. “We are committed to providing PS3 users with exciting gaming experiences with PlayStation Home and together with our partners and users, expand the new world of interactive entertainment as we move forward.”

For users accessing PlayStation Home in the Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) regions, themed virtual environments will be available to explore. Starting with a themed Far Cry 2 space, PlayStation Home will offer game inspired environments that allow people to discuss the specific games, plan strategies and access content and clues that will enhance the gaming experience. The number of gaming environments such as this will regularly increase, with spaces for Uncharted: Drake’s Fortune™, Warhawk™, Motorstorm and SOCOM following very soon. SCEE is working with leading publishers such as: Electronic Arts, UBISOFT, Midway, Sega and Atari to create engaging environments that will provide users with an on-going gaming experience.

“We are very excited to be bringing PlayStation Home to Europe and the PAL territories, offering users an interactive, social, gaming experience,” said Daniel Hill, Home Service Manager, SCEE. “PlayStation Home is unique to anything else in the gaming world and by partnering with both global and regional gaming and non-gaming brands, we are able to offer exciting and entertaining content that will enhance the PlayStation experience.”

SCEE today also announced the first partnerships with some of the world’s most respected lifestyle brands for the Open Beta. Fashion leader Diesel, contemporary furniture designers Ligne Roset, energy drink Red Bull, film studio Paramount Pictures and video content providers Hexus TV and Eurogamer are the first on board. They will offer resident’s virtual clothing for their avatar, virtual furniture for their PlayStation Home apartments, exclusive video content and a virtual flying challenge: the Red Bull Air Race.

Visitors and residents will be able to explore PlayStation Home with their avatar character and, thanks to Diesel, avatars can look great from the start with Diesel offering the latest men’s and women’s designer avatar clothing, with items ranging from free of charge to €1.50. So for those visiting PlayStation Home, they can dress their avatars in the latest jeans and jacket prior to getting out and about.




On the home front, PlayStation®Home gives everyone their own apartment to spend time in and entertain friends - who will now be able relax on exclusive Ligne Roset furniture. At the virtual store, people will be able to choose from a selection of the most popular Ligne Roset designs, including the iconic Togo and Facett upholstery collections. It will be possible to personalise furniture by selecting from a wide selection of fabrics and leathers allowing a unique and individual look. This is an opportunity to get acquainted with Ligne Roset’s cutting edge designs created by some of Europe’s most talented designers.




As the very first consumer brand space, Red Bull has created the Red Bull Island where visitors to the Island can interact and take part in many of Red Bull’s unique events. Initially there will be the opportunity to get inside the cockpit of a Red Bull Air Race plane and compete against the PlayStation community. The real-world Red Bull Air Race World Championship has become a global phenomenon in just four years, attracting millions of spectators. Now those spectators can leave the stands, become a pilot and tackle the Red Bull Island course themselves. The Red Bull Island will continue to expand, adding new and exciting content in early 2009.

Taking full advantage of the PlayStation Home Theatre, SCEE has partnered with various content providers to enhance the cinematic experience. Offering a wide range of content, the PlayStation Home Theatre will provide lifestyle technology programming from Hexus TV, gaming content from Eurogamer and exclusive film content from Paramount Pictures. Starting with the release of the highly anticipated film, Watchmen, Paramount Pictures International will use PlayStation®Home to promote its latest films. Initially, PlayStation®Home residents will be able to view an exclusive video greeting from Watchmen Director Zack Snyder as well as the latest Watchmen trailer. A selection of virtual Watchmen merchandise e.g. T-Shirts with the smiley face logo, Doomsday clocks and character statues, will also be available in the New Year, ahead of an exclusive Q & A event where cast and filmmakers will meet selected press and competition winners fans within the Watchmen themed environment.

PlayStation Home is exclusive to PS3, free to download and easy to join. It’s the ultimate online community – a place where you can meet friends, try the latest games, hear new music, watch videos, relax in the apartment of your dreams and much, much more. With more and more spaces being created and partners like Diesel, Ligne Roset and Red Bull coming on board, the PlayStation Home experience is just getting started.

SCE will vigorously promote the expansion of the world of PS3 by introducing new services that will open up new possibilities and enjoyment in interactive entertainment.




*1 PlayStation Home will not be available in some regions.

*2 To be a “Clubhouse” owner, user will need to buy the entitlement to run the club.

*3 When the service is available, PlayStation Home icon will appear after booting/ re-booting the PS3 system. To enjoy PlayStation Home, users will need broadband network connection and PlayStation Network account in addition to the PS3 system.

*4 Some content and services are charged.

ENDS


Posté jeudi 11 décembre 2008 à 07:21 (#966) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Deux sujets pour ce post et pas des moindes Uncharted 2 et White Knight chronicles !


Premiers screens de uncharted 2:
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Souvenez vous qu'on aura droit au premier vrai trailer du jeu dans 4 jours !

Quelques infos sur Uncharted 2:

Citation

- The biggest thing in the article IMO is that there's a new girl named Chloe Frazer. GI asked about Elena and Sully's return but they had no comment.
- The story is about looking for the ships that Marco Polo "lost" while returning home to Italy.
- Melee combat is more dynamic now.
- They mentioned they were using only 30% of the PS3's power with Drake's Fortune and are planning to use nearly 100% with Among Thieves.
- A demo was shown to GI with Drake going through a city (I believe in Nepal), and he's stealthily taking out guards and escaping the city.
- Nolan North returns to be Drake and Chloe Frazer is played by Claudia Black (Stargate SG-1, Fargate).
- The Sixaxis mechanics were ditched for such things as throwing grenades.
- One of the weapons revealed is a rocket launcher that Chloe uses (might only be for the cinematic).
- There are no load screens.
- The score is being composed by Greg Edmonson (same guy from the first one).
- Weapons can be used in any stance (running, behind cover, hanging, climbing a wall, etc.).
- You can now move while aiming behind cover.

"In Uncharted 2, every character fully interacts with the dynamic geometry moving around them, and environments in the background are real parts of the game world"

"If Drake's on top of a train, he's going to be shaking with the train as it moves around"
"As he gets inside, his moveset is going to change, and he's going to be a lot more secure because the wind's not blowing."

- The graphics look better than Uncharted 1.
- Button sequence cinematics such as the final boss have changed so now Drake is now fully controllable in these parts...I think (This one's also hard to describe).
- Climbing seems improved upon. You can climb lamp posts now among other new things.
- If there is an enemy patrolling a rooftop you're climbing a wall to, you can pull him off the roof while hanging on the wall.


Pour WKC

infos sur le jeu au cours d'une conférence secrète au japon pour famitsu

Citation

The show started with a Speech from President Hino, he talked about Dragon Quest then moved on to how they finished White Knight tory earlier than expected. He went on to talk about Dogma Senki, a webcomic prequel to White Knight Chronicles that started today with episode 0, it can be viewd on the official site. It's another story about the White Knight and adds more depth to the world. He finished by talking aboput how WKS will be continued for a long time through Downloadable Content such as new quests.

The next part of the show was a live demonstration, two members of SCE played alongside Aki Higashihara & Kazushi Sakuraba.It was an escort mission where they had to defend the convoy and defeat the boss, pretty simple.

After that we were shown to an area where there were many demo kiosks set up, finally we get to play it!

I started by making a custom character, people will probably spend hours doing this but I just made one quickly to get into the game. Starting the game, my custom character can be seen in the beautiful opening cinematics. There were many options available, save game, item transfer and network, but since this was an offline play stall they couldnt be accessed.

Into battle! Monsters can be seen and encountered on the field and the combat takes place right there and then. your party members are always on the field too. You can tell if there's a giant monster around because the screen starts to shake. Depending on the creature the screen will pan out to show them in their entirity so you can see just how much bigger than you they are.

The game has many features you can take ingame screenshots there was a list of trophies but they all said ??? You collect many items like monster parts, I assume for synthesis but I didnt get to try it out.

In conclusion White Knight Chronicles ~Ancient Pulse~ is a great game for all PS3 owners and especially JRPG fans.

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Posté jeudi 11 décembre 2008 à 18:18 (#967) L'utilisateur est hors-ligne   Alexkiddmw 

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Hop quelques problèmes pour le lancement du Home en Europe

Citation

The Far Cry2 and Uncharted spaces will not be available in our region today as the localisation and testing phase is not yet complete. They will follow on later.
Additonally the Diesel and Ligne Roset content will be added next week at the same time as the Red Bull Air Race.

Source : http://community.eu.playstation.com/playst...?category.id=75

Je passe rapidement sur les beaufitudes des fringues virtuelles, mais les espaces de lancement de jeu comme Far Cry2 & Uncharted et l'île "Red Bull" ne seront pas dispos sur le Home européen alors qu'elles étaient annoncées pour aujourd'hui


L'île Red Bull et son mini jeu d'avion qu'on aura en principe la semaine prochaine en europe...



Je pense qu'il y aura toujours moyen d'y aller avec un compte US, je testerais quand le Home sera dispo. Pour le moment il y a rien et la mise à jour de ma bêta se bloque. Et vu les nouvelles photos ça a l'air beaucoup plus grand et plus sympa que la bêta.

Posté jeudi 11 décembre 2008 à 19:51 (#968) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Voir le messageonizuka9179, le 10/12/2008 à 10:17, dit :

Batman Dark knight:513000 vente le 1er jour dont 21% au format Blu-Ray

http://www.ps3gen.fr/index.php?option=com_...59&Itemid=1

Sortie chez nous le 13 février :rolleyes:


à ce sujet:

Citation

According to Warner Home Video, The Dark Knight sold over 600,000 Blu-ray copies Tuesday and is expected to top the one million mark by this Saturday.

"In the first two days across those three territories, Blu-ray Disc sales are running between 25% and 30% of total sales, which is a massive number," said Ron Sanders, President of Warner Home Video.



"We had expected Blu-ray to account for a significant percentage of sales, but not quite this high, which speaks well for the format. It's really catching on with consumers."

With Blu-ray sales continuing to rise, it's only a matter of time before the majority of consumers make the transition to Sony’s next-gen format.

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Posté vendredi 12 décembre 2008 à 01:54 (#969) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Chiffres NPD Amérique du nord au mois de Novembre:


Citation

Playstation 2 206k
Playstation 3 378k
PSP 421k
Xbox 360 836k
Wii 2.04M
DS 1.57M


GEARS OF WAR 2* (360) 1.56 million
CALL OF DUTY: WORLD AT WAR* (360) 1.41 million
WII PLAY W/ REMOTE (WII) 796K
WII FIT (WII) 697K
MARIO KART (WII) 637K
CALL OF DUTY: WORLD AT WAR (PS3) 597K
GUITAR HERO WORLD TOUR* (WII) 475K
LEFT 4 DEAD (360) 410K
RESISTANCE 2* (PS3) 385K
WII MUSIC (WII) 297K



Wii : ^_^
Des jeux comme wii play ou wii fit qui vendent mieux que Left 4 dead, Resistance 2 ou Valkyria Chronicles... Déprimant B)
Je pense que pour décembre, il se vendra à peu près autant de wii que ce que Nintendo sera capable de livrer
La 360 devrait continuer de bien se vendre
La ps3 par contre va vraiment faire pitié

C'est drôle comment elle reprend du poil de la bête au Japon mais sombre aux US. Le refus de Sony de faire la moindre baisse de prix en Amérique du Nord leur coute cher niveau parts de marché...
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Posté vendredi 12 décembre 2008 à 01:58 (#970) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Sharemanga était devenu très lent d'où le double post. Gomen ^_^
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Posté vendredi 12 décembre 2008 à 10:56 (#971) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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L'année 2008 de la ps3 vs l'année 2008 de la 360 en Amérique du Nord

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L'effet de la baisse de prix de la 360 est impressionant...
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Posté vendredi 12 décembre 2008 à 12:05 (#972) L'utilisateur est hors-ligne   tchouco 

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Voir le messageBoulayman, le 12/12/2008 à 10:56, dit :

L'année 2008 de la ps3 vs l'année 2008 de la 360 en Amérique du Nord

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L'effet de la baisse de prix de la 360 est impressionant...


La soit-disante crise qui choisit sa console ............

Posté vendredi 12 décembre 2008 à 15:55 (#973) L'utilisateur est hors-ligne   Alexkiddmw 

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Ouais les chiffres des derniers mois c'est dû au bradage de la 360 pour cette fin d'année. Si c'est juste tous les mecs qui attendaient pour se jeter sur la 360 ça risque d'être dur pour MS l'année prochaine ^_^

Sinon du coté de Sony (Parce qu'on ait dans le topic PS3 et non pas sur le topic général : "news sur les jv" B))

Citation

PS3 : ventes de jeux en hausse

Par TRUNKS, Gamekult.com
Business, posté le vendredi 12 décembre 2008 à 15h 30

[PlayStation 2] [PSP] [PlayStation 3] Sony se félicite des ventes de jeux sur PlayStation 3 qui auraient progressé de 150% depuis le début de l'année aux Etats-Unis avec, pour novembre, 3,5 millions de titres vendus. Toujours sur ce mois, les ventes hardware de la firme seraient en hausse de 9% à 261 millions de dollars (195 millions d'euros), tandis que les ventes de jeux grimpent de 16%, à 352 millions (263 millions d'euros). Sony rappelle enfin qu'il a vendu plus d'un million de machines écoulées en novembre (PS3, PS2, et PSP additionnées), ce qui représente une augmentation de 93% par rapport au mois précédent. Tout va bien dans le meilleur des mondes, en somme.


Posté samedi 13 décembre 2008 à 19:17 (#974) L'utilisateur est hors-ligne   Boulayman 

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Ouais j'avais lu ce papier du Sony Pr, ils sont forts quand même de trouver une façon de donner un bon aspect à leur très mauvais chiffres de novembre

Une bonne nouvelle pour Sony par contre (qui je l'espère va enfin tuer le mythe qui veut que le blu-ray soit mort)

Citation

Blu-ray Sales Off The Charts
Consumers place Blu-ray players at the top of their holiday wish lists.
by Chris Iaquinta

US, December 12, 2008 - The holiday shopping season is at full intensity and consumers have made it clear that above all else they want a Blu-ray player in their stocking. Numerous reports have shown a dramatic increase in Blu-ray sales this year, with experts estimating that many more thousands of units will be cleared from the shelves before the New Year.

Early today, the Digital Entertainment Group (DEG) in conjunction with Greenfield Online, announced the findings of their survey data that show that HDTV users have named the Blu-ray as their most sought after holiday wish list item for 2008. In addition, stats from NPD Group and DisplaySearch show that 147,000 Blu-ray players were purchased during Thanksgiving week, a figure up by 300% over last year's sales. Black Friday Blu-ray sales were also off the chart according to an independent DEG analysis, with sales more than quadrupled that of what was sold in 2007.

"This recent survey data combined with these sales numbers illustrates that, given the economy, people will be spending more time entertaining themselves at home by watching movies – and the delivery system they want is Blu-ray," said Amy Jo Smith, Executive Director, DEG. "These stats are particularly encouraging because, even with the consumer anxiety out there right now, Blu-ray is poised for a strong holiday sales season."

Blu-ray players aren't the only benefactor of the current HD craze, as Blu-ray discs themselves are experiencing exponential sales growth. Greenfield research shows that consumers more than ever want to receive movies on disc this holiday season, with most preferring a Blu-ray disc gift instead of a standard DVD. Experts cite the tough economy as the reason behind the heightened Blu-ray interest, as consumers with HDTV's are becoming more likely to focus on in-home entertainment spending, such as purchasing Blu-ray players and discs, instead of using the money for out of the home activities.

According to the Greenfield data, the top five Blu-ray movies on consumer's holiday wish lists are: The Dark Knight, Mamma Mia! The Movie, Wall-E, The Mummy 3: Tomb of the Dragon Emperor, and Hancock. The previous one-day Blu-ray disc sales record set by Iron Man, which sold 260,000 copies on its release day, was just recently smashed by the first day sales of The Dark Knight Blu-ray, which sold 600,000 units.



Malheusement ca n'avantage pas vraiment la ps3 vu que maintenant la plupart des lecteurs blu ray sont au moins 200 dollars moins chers que la ps3...

Ca n'a pas vraiment rapport mais j'étais dans un centre commercial pour récupérer Persona 4 hier et pour la première fois, j'ai vu Sony faire un effort marketing ici.. Voilà deux photos que j'ai prises:

Image IPB
Image IPB

Image IPB

Comme vous pouvez le voir il y a pas grand monde (mais mes angles sont un peut trompeurs il y avait quatre ou 5 personnes de plus devant la grande télé) par contre personne devant les petites. Mais d'un autre coté c'était à genre 12h30 et 75-80% des gens à ce moment là était des personnes en pause déjeuner
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Posté dimanche 14 décembre 2008 à 14:12 (#975) L'utilisateur est hors-ligne   kibito 

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ptit question chez Sony fait on des ventes PS3 + télé HD comme on l'a fait je crois bien avec la 360.
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